تابلو فرش جنگ و صلح

جنگ و صلح

بی نظیرترین قالیچه دو رو ( دو طرفه ) دنیا به ابعاد ۹۲× ۹۵ سانتیمتر که از مرحله بوجود آمدن فکر تا طرح و تهیه و نقشه مربوطه و بافت آن مدت دو سال بطول انجامیده و تعداد ۶۹ رنگ مختلف از کاموا و کرک و پشم مرغوب و نیم میلیون ( ۰۰۰/۵۰۰ ) گره در آن بکار رفته است. در یک طرف سازندگی در ابعاد جهانی که شرکت کوماتسو ژاپن بانی چنین طرحی بوده و در طرف دیگر ویرانی در ابعاد جهانی مشخص گردیده که اینجانب محمد محمدی دعویسرائی طراح آن هستم.

طرف صلح :

تابلو فرش جنگ و صلح (طرف صلح)
تابلو فرش جنگ و صلح (طرف صلح)

1- در طرف سازندگی که همه مظاهر سازندگی دنیا را در خود جمع دارد، حاشیه های شطرنجی و پنج حلقه به هم پیوسته بیانگر دعوت از فکرهای خلاق و سازنده در چهارگوشه جهان به مبارزه در راستای اعتلای فکر بمنظور ساختن و بهتر ساختن زندگی در ابعاد جهانی است و دو سطر شعر:
گفت پیغمبر اندر این طریق با وفاتر از عمل نبود رفیق
در بالای آن این نکته را بیان می کند که در این دنیای بی کران هیچ چیز باوفاتر و مؤثرتر از کار و عمل نیست، عملی که در راه سازندگی جهان می باشد. در طرف چپ آن دو حرف سبز رنگ UN بیانگر آنست که این همه سازندگی در پناه سازمان ملل متحدی قوی و بی طرف امکان پذیر بوده و قابل استفاده زمینیان می گردد.

طرف جنگ:

تابلو فرش جنگ و صلح (طرف جنگ)
تابلو فرش جنگ و صلح (طرف جنگ)

2- در طرف دیگر یعنی ویرانی، آن هیولای وسط نمایانگر انفجار بمب اتمی در هیروشیما و ناکازاکی ژاپن است که تر و خشک را سوزانده و می رود نور خورشید را که زندگی دهنده زمینیان است محو کند، البته به همراه آن محیط زیست و طبیعت را هم در زنجیر اسارت و نابودی گرفتار می کند و در گوشه های آن صفحه شطرنج سیاه و محو گردیده یعنی همه چیز در راه نابودی و محو فکرهای پویا و سازنده گام بر می دارد، اما مابین این دو، آن کمربند سفید با ستاره هایش امید به صلح را زنده می کند و آن دو علامت سؤال که به پنج رنگ مختلف هویدا گردیده، علامت پنج قاره است که مردمانش فریاد می کنند ویرانی چرا، چرا، چرا و همچنین نوشته پایین که در زمینه خاکستری نقش بسته بیان می کند که سال ۱۹۴۵ میلادی سال سیاه ناکازاکی و هیروشیمای سبز و افکار والای انسانی است که دیگر و هرگز چنین مباد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>