تابلو فرش پیک صلح

پیک صلح

رویه اول

۱- ابعاد ۱۰۰× ۹۸ سانتیمتر

تابلو فروش پیک صلح (رویه اول)
تابلو فروش پیک صلح (رویه اول)


2- مواد مصرف شده تار و پود صد در صد ابریشم و خامه کرک درجه یک
۳- تعداد رنگ، چهل و یک رنگ
۴- مدت طراحی و بافت چهار هزار ساعت طراح و بافنده استاد محمد محمدی دعویسرائی مربی و داور درجه یک و دان پنج ورزش رزمی دفاعی انسان ساز و با فضیلت تکواندو
۵- تعداد گره یک میلیون هر طرف
۶- حاشیه ها و مهره های شطرنجی بیانگر دعوت از همه تفکرات به رقابت در راستای توسعه فکر در قالب رقابتهای ورزشی است.
۷- سی و دو کبوتری که به صورت سفید و برجسته بافته شده با شاخه های زیتونی که به منقار دارند نشانه سی و دو کشوریست که بعنوان پیکهای صلح بسوی فرانسته و برج ایفل که سنبل آن کشور است در پروازند.
۸- آرم جام جهانی ۹۸ فرانسه در بالا قالیچه و کاپ قهرمانی و پنج علامت سؤالی که به پنج رنگ بافته شده علامت پنج قاره ایست که مردمانش سؤال می کنند کدام یک از کشورهای صعود کننده برنده جام قهرمانی خواهد شد که در طرف دیگر مشخص شده است.
۹- در اطراف این سه طرح نود و هشت ستاره که داخلش بصورت مثبت بافته شده گویای این مطلب است که سال ۱۹۹۸ میلادی سال مثبت و پرستاره و پربار و پر از امیدی برای فرانسه و فیفا و فوتبال بود که می توان از این رویداد ورزشی در راستای رسیدن به صلح جهانی بهره گرفت.
۱۰- قالیچه در این طرف به نظر می آید که به اتمام نرسیده دلیلش هم این است که جام جهانی فوتبال فرانسه با آرم مربوطه اش به پایان رسیده اما جامهای جهانی فوتبال به پایان نرسیده اند و در آینده با آرمهای دیگر و میزبانی کشورهای دیگر برگزار خواهد شد که میزبانان بعدی در سال ۲۰۰۲ کشورهای کره و ژاپن هستند.
۱۱- نشانه پرچم کره و ژاپن با آرم جام جهانی فوتبال ۲۰۰۲ که در حاشیه بالای قالیچه بافته شده از هم اکنون به جهانیان برای حضور در این جام خوش آمد می گویند و زمینه را برای رقابت سالم کشورهایی که به آن جام صعود خواهند کرد مهیا می کنند.

رویه دوم

تابلو فروش پیک صلح (رویه دوم)
تابلو فروش پیک صلح (رویه دوم)

1- حاشیه های شطرنجی نمایانگر مساعد و آماده بودن زمینه برای رقابتهای سالم و سازنده ورزشی است.
۲- سی و دو مهره شطرنج نشان دهنده سی و دو کشورایست که همچون مهره های شطرنج با توجه به زمینه مناسبی که در کشور فرانسه به وجود آمده به رقابت سالم خواهند پرداخت.
۳- بافت سی و دو درخت همیشه سبز و برجسته در پایین می نمایاند که کشورهای صعود کننده به جام جهانی فرانسه به بهانه فوتبال هر کدام با عملکردشان یک درخت بنام و نیت صلح و دوستی کاشته اند و در راستای باروری آن همیشه تلاش خواهند کرد.
۴- دایره ای که در وسط زمین فوتبال بصورت توپی بزرگ مشخص گردیده در داخلش پنج توپ کوچکتر به رنگ حلقه های المپیک بافته شده بیانگر آن است که مجموعه استعدادها و تواناییهای فوتبال پنج قاره جهت نمایشی شکوهمند در آنجا گرد هم آمده اند.
۵- نقشه جغرافیایی کشور فرانسه که با طرحی بدیع و هنرمندانه رازگونه در وسط قالیچه جلوه نمایی می کند با آن دایره ها و امواج همه گیر و رنگارنگی که همانا پیام و اهداف ورزش و المپیک است جهانیان را به صلح و حفظ و گسترش محیط زیست فرا می خواند.
۶- در کناره پرچم سی کشور از سی و دو کشور با ظرافت هر چه تمامتر همراه با نام کشورها در زیر بافته شده و همچنین اسامی قاره ها و تعداد تیمهایی که از این قاره ها در جام ۹۸ شرکت دارند جهت ثبت و ماندگاری در تاریخ حک گردیده است.
۷- جهت حرکت توپها بسوی پرچم المپیک که توسط خروسهای سمبل جام ۹۸ نواخته شده هدفدار بودن جام جهانی فوتبال را گویایی می دهد.
۸- بافت پرچمهای کشور فرانسه و برزیل در بالا به این دلیل است که این دو کشور علاوه بر مقاوم اول و دوم که بدست آورده اند یکی قهرمان چهار سال گذشته و دیگری میزبان جام ۹۸ هستند.
۹- پرچم المپیک با جمع بندیهای دور آن از جهانیان دعوت می کند با عمل به اهداف و منشور المپیک جنبه های منفی را در پنج قاره محبوس نموده منکوب کنند و مثبتها را آزاد کرده گسترش دهند تا رسیدن به صلح جهانی میسر گردد.
۱۰- چهار ستاره ای که در چهار گوشه پرچم المپیک نورافشانی می کنند گویای این است که ورزش فوتبال هر چهار سال یکبار به اوج درخشندگی می رسد.
۱۱- نوشته بالای قالیچه جهانیان را به یاری می طلبد تا دست در دست هم داده در راه صلح و صلاح بشر گام بردارند.
۱۲- چهار کبوتر سفیدی که به صورت برجسته و به نام فیفا در آسمان آبی در پروازند این نکته را گویایی می دهد که فدراسیون جهانی فوتبال ( فیفا ) جهت پیشبرد منشور و اهداف المپیک همیشه فوتبال ( این ورزش ) را با مدیریت خودش در اوج نگه می دارد.
۱۳- دو ستاره دنباله داری که به شتاب بسوی پرچم المپیک در حرکتند نشان می دهد که همه راه های ورزشی و ورزشکاران بعنوان پیکهای صلح در هر قالبی بسوی المپیک ختم می شود.
۱۴- گل پنج پر سفیدی که در زیر پرچم المپیک جا خوش کرده نشانه امید داشتن به استقرار صلح در پنج قاره زمین است.
۱۵- این اثر بی نظیر می نمایاند همانطوریکه شادوران بارون پیردوکوبرتن بنیانگذار المپیک نوین بوده و بنام یک فرانسوی منشور المپیک را جهانی کرد. کشور فرانسه نیز با بهره گیری از رویدادهای ورزشی و برگزاری آن راه و اهداف آن سفر کرده به وادی ابدی را زنده نگه می دارد.
۱۶- در یک جمع بندی کلی از این قالیچه دو رویه می توان نتیجه گرفت که فیفا و فوتبال و فوتبالیستها و در کل ورزشکاران بدون اینکه ادعا داشته باشند بی اغراق بزرگترین پیشقراولان رسیدن به صلح جهانی بوده و هستند که این مهم را هنرمند طراح و بافنده با ترکیب فلسفی رنگها به تصویر در آورده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>